piątek, 20 października 2017

Algorytm z pętlą Zagnieżdoną

SPECYFIKACJA
Zadanie: Napisz listę kroków algorytmu, który umożliwi wyprowadzenie na ekran monitora prostokąta o bokach n,m narysowanego za pomocą znaków * (m- liczba znaków * w poziomie, n- liczba znaków * w pionie). Wnętrze prostokąta powinno być wypełnione znakami *.
Dane: liczby naturalne dodatnie, określające ilość znaków * w prostokącie o bokach m,n.
Wynik: prostokąt o wymiarach n, zbudowany ze znaków *.
Lista kroków:
1. Zacznij algorytm.
2. Zmiennej i przypisz wartość jeden: i:=1.
3. Jeśli i jest większe od n, przejdź do kroku 4;
        w przeciwnym wypadku
                3.1. Zmiennej j przypisz wartość jeden: j:=1;
                3.2. Jeśli j jest większe od m,
                                 przejdź do nowego wiersza;
                                 zwiększ licznik i o jeden (i:=i + 1);
                                 wróć do kroku 3;
                       w przeciwnym wypadku
                                  wyprowadź ('*');
                                  zwiększ licznik j o jeden (j:=j + 1);
                                  wróć do kroku 3.2;
4. Zakończ algorytm.




PROGRAM

#include <iostream>

using namespace std;

int main ()

{

      int n, m, i, j;

      cout << "Podaj n: ";

      cin >> n;

      cout << "Podaj m: ";

      cin >> m;

      for  (i=0; i<m;  i++)

      {

              for (j=0;  j<m;  j++)

                     cout << "*";

                     cout << endl;

      }

       return 0;

}


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz